100 ÕHUSÕIDUKIT
66, Põlva, Eesti

... Esiteks on lennuki õhus püsimiseks vaja niisugust jõuallikat,mis suudaks kullaldase kiirusega läbi õhu vedada.Teiseks peab lennuki jäik tiib tekitama piisavalt suurt tõstsjõudu,et see tasakaalustaks raskusjõudu.Mõistagi on nende tinngimuste täitmine keerukas ülesanne,mis eeldab küllatki tõhusa tehnilise baasi olemasolu.Selline baas kujuns välja möödunud sajandi teisel poolel.Selleks ajaks võimaldasid mööblitööstuse ning silla-ja laevaehituse kogemused anda lennuki kerele ja tiibadele enam-vähem vastuvõetava massi juures külladase tugevuse.Aurumasina areng ja sisepõlemismootori leiutamimne panid aga aluse lennuki jõuallika loomisele.Tõsi,aurumasinagga lennuki loomise katseid möödud sajanil ei krooninud edu,kuigi põhimõtteliseselt oleks need katsed võinu ka sihile viia.Esimesena jõudis püstitaud eesmärgile üpris lähedale vene mereväeohvitser Aleksandr Možaiski.Vaatamata sellele,et tema aurumasinaga lennuk 1883.aastal katsetamisel korralikult õhku tõusmata purunes,oli see esmeseks tõsiseks teetähiseks lennukite arengu ajaloos.Tänu spetsiaalselt valmistatud aurumasinale erimassiga ainult 8 kg hobujõukohta),suutis Možaiski oma lennukile anda võimsuse,oli vajalikule üsna lähedane.Mõõdunud sajandi viimasl aastakümnel jõudsid lendamse probleemi lahendamise lävele ka prantslased ja inglased,kuid nemadki sad  tunda baõnnestumiste kibedust.

2 vaatamisi
 
Kommentaarid

Kommentaare veel ei ole.
Lisa kommentaar, ole esimene!

Päevikud
Päevikute uuendamine toimub iga 5 minuti tagant.