AEG,MEHED,LENNUKID
66, Põlva, Eesti

... Tema võttis lennukiehituses esmakordselt kasutusele keevitatud torusõrestiku,kerge kattevineeri ja vabalt seaduva tagaratta.1911.a.ehitas Steglau Peteburis oma esimese biplaani,mille kahelabalist propellerit ajas ringi 100 hj vesijahutusega Argus-mootor.Seda lennukit katsetas ta 17.mail 1911.a.Paraku aga põrutas kogenematu lendus 180- tunnikiirusel vastu maad nii,et lennuki sabaosa tuli küljest ära.Ka Steglau uuel lennukil polmud edu Peteburi 1912.a.lennundus näitusel.Lenduri palkamise asemel püüdis Steglau ise lennukit demonstreerida.Tagajärg oli küll neli ebaõnnetuist,kui nii tugeva ehitusega lennukile ei teinud kolm esimest avariid veel suurt häda midagi.1914.a.ehitas Steglau oma kolmanda lennuki.- kaheistmelise kahemootorilise monoplaani.Nagu eelmised,purunes ka see lennumasin katsetamisel.Esimese maailasõja päevil hakkas ta lennukeid ehitama juba Prantsuse lisentsi alusel.Pärast Oktoobrirevolutsiooni arreteerisid bolševikud Stetglau,kuid tal õnnestus põgeneda  ja USA-sse sõita.Teise eestlasena sooritas piloodi eksami 1911.a.Artur Friedrch Grünberg sünd.Tallinnas 23.mali 1881).Berliini lahedal Joannistali lannuväjal Albatos-tüüpi lennukil Grünbeg on märkinud eksami tegemise ajaks 12.veebruari 1911,lenduritunnistuse kättesaamise ajaks aga 20.märtsi.Ta oli 74 mees,kelle Deuther Luftfahrer Verband oli andnud lennukijuhi loa.Pärsst raudteetehnikakooli lõpetamist oli Grünberg aasta töötanud vedurijuhina ning seejärel siirdunud Saksamaale edasi õppima.

2 vaatamisi
 
Kommentaarid

Kommentaare veel ei ole.
Lisa kommentaar, ole esimene!

Päevikud
Päevikute uuendamine toimub iga 5 minuti tagant.