AEG,MEHED,LENNUKID
62, Põlva, Eesti

...Tõe huvides olgu öeldud,et Beese sooritas oma rekordennu reisijaga parda,Golantschikova lenda aga üksibda.Golantschikova oi juge naine,sest tola kirjutasid asjatundjad veendunut,et juba 1500 m kõrgusel tekkivad lenduri hallustinatsioonid,südamekloppimine,peavau ja unusus,mis õnneks kohe peale maandumist lakkavad.Golantschikovast sai Fokkeri esilendur.Pärast Eseimest  maaimasõda emigrreerus ta Ameeikaatsse ning sea juba Ljuba Philipsi nime all püstitas veel ka naiste kestusennu maaimarekordi.Fokkeri tundend tema vasu ei jahtunud.Kui Fokker  1030-nda aastal oli Ameerikas küaskäigul,võttis ta Golntschikova kaasa lennule Roosvelt Fieldi kohal.Fokkeri uljas lend rikkus kõiki reeglei,mis sel lennuväja kehtisid,rääkmatata sellisset pisiasjast,et tema lenduritunnistus oii juba mõni aasta tagasi kehtivuse kaotanud.Tuntud lennkikonstrutrie määrati ränk rahatrahv ning kennuoa uuendamiseks tulli ta kurja vaeva näha.Pärast lendamisest loobumist avas Golatschikova kosmeetikasalongi.Ta suri 1961.a.Diplomeeritud lendurite arvult ( neid oli  viia:Meybaum,Grünberg,Linno,Michelson,Laas) olid eestlasd 1911.a.11.kohal maailmas.Tollal oli suurriikides lendureid järgmiselt:Prantusmaal 561,Inglismaal 168,Saksamaal 144,Venemaal 133,Itaalial 92,Belgial 54 ja Austria.Ungaril 45.Arvestades elanke arvu võib lendurite suhtelist arvu Eesti alal lugeda pea samaks nagu oli tollal Šveitsis (21)),Hollandis (19),Hispaanias (11) võii Taanis (5).Enn esimest maailmasõda 1913 jõudsid lendurieksami soorritaada veel Johhannes Haas ja JohHhannes Kruse ( mõemad Berliinis).Johhannes Haas oli juba 1911.a..kevadsuve edasilikumiseks kasutanud jalastele asetatud jalgratast taganttõugatava,vändates seda pöörleva kettülekade vahenduse.Sama aastal kutsus Grünberg ,kes tollal töötas Beliinis Albatrosi lennukooli juhatas,Haasi enda juurde mehaanikuks.Haas sooritas eksamiennu 1913.a. juulisJohannisthali lennuväljal.Ta lendas Bleriot XI tüüpi lennukil,millel oii õhkjahutusega 30-hj Anzani mootor.Selle terastorudest ja banbusest lennumasina tühikaal oli vaid 180 kg.Enne Esiimrst maaimasõda ,kui Grünberg oli Fokkeri tehases katseandur,töötas Haas sealmontaažiosakonna juhatajana.Vabadussõja ajal oli keegi Johannes Haas Diviisi lennusaga nr.1 motoristiks.Arvatavasti on tegu sama mehega.

1 vaatamisi
 
Kommentaarid

Kommentaare veel ei ole.
Lisa kommentaar, ole esimene!

Päevikud
Päevikute uuendamine toimub iga 5 minuti tagant.