AEG,MEHED,LENNUKID
66, Põlva, Estonia

... Kella 6 ümber laupäeval ronis lendur Utotskin oma kipaku istme pääle.Et külm oli,siis paksus ülikuues.pää ja kõrvad tuule vastu hoolega kinni mässitud,inimesed taganesid mõlemile poole kõrvale,soldatid hoidsid aparaati sabast kinni,mehaanik kallas mootorile õli kurku ja lükkas ta käima.Ägeda surisemisega töötatavad väikesed tiivakesed.Ei tahaks uskuda,et need suure aparaadi lendu jõuavad tõtsta,aga lendav liiv ja tühjade tooide ümberkukkumine hulga maa peal nätatavad,missugust tuult see lihtne õhukuuv suure kiiusega jõuab teha.Kui masin täies hoos,lasevad soldatid lahti..Kergesti jookseb masin ratastel ammu 50 edasi siis tõuseb ta nagu laste nööriga tõmmarud õuhu-masu propelleri tõukamisel pool liusklevate kandepinade tõtstmisel kergelt õhku,üle majade kaob ta surisedes Raadi mõisa väljadele,üle kasarmu kiriku torni..''Samal suvel demonstreeris Ututškin oma oskusi ka Tallinnas.Tallinn oii tollal küll kiirelt kasvav,kuid sellest hoolimata ikka veel vaikne kubermangulinn.''Tähelepanemisevääriliste asjade hulka Talllinnas käib see asjaolu,''kirjutati Peteebus ilmuvas ''Novoje Vremjas''et seal sugigi sõimamist kuulda ei ole ja isegi voorimeeste karjumist,see mõjub harjumata inimese kõvale väga iseärslikult,seda enam,et uulitsal elav liikumine on.Nüüd oli oodata ka silma jaoks iseäralikku vaatepiti,kohalikes lethtdes ilmusid üksikasjalised kuulutused ,miles lendur lubas demnstreerida kõiksugu numbreid -alates eviulutsioonidest ja lõpedades kirjade allaloopimisega.Piletite eelmüük toimus Viru tn 7 asuvas jalgratakupmehe Nikolai lesele kuuluvas poes ning samui müüs pileteid Johan Pitka kõigile,kel oi soov seda sündmust tema firmale kuuluva laeva ''Virumaa''pardalt jälgida.''Õhusõitja Segei Utotškin ... on jõuka kaupmehehe pojana sündunud ( 1875.a.).Vanemad suid tal noores eas,suuemat varandust järele jättes.Varraduse läbi avanes noorele Utotškinile ava võimalus rahalitste talituste tarbeks,mile jooksul ta oma valdavas tegevuses,muu seas ka börsimängust osa võttes,hulast rahast ilma jäi.Juba noorest east tundis ta suurt huvi igasuguse spordi vastu ja peab ütlema,et ta otse igas spordiharus lühemate aegade jooksul õige simapastvale kohale suutis arendada:Omal ajal oli ta terves Euoopas kui osav jalgrattasõitja kuulus;ühtasi oli tal mahti ujumises,võimlemises,pokiseses,uisujooksmises,vehklemises ja aerutamises oma osvust ilmutada...Siinjuures paeab tähendama,et ühegi lendurit olemas pole,kes võiks öelda,et tema Utotškini selles kunstis oleks õpetanud;juba esimesel korral kui Utotškin lennumasina tüüri  käepideme  - Odessas pihku haaras,tõusis ta korrallkult lendu  ja saatis oma isesesiva õhusõidu korda.Sest ajast peal on ta paljudes kohtaes Venw ja välimaal,muu seas ka Egiptuses ja Saharas ( 13.03.1911.Cheopsi püramiidi kohal)),Musta,Vahe ja Lääne mere vete kohal avalikke lende toime pannud.....

1 skatījumu
 
komentāri

Pašlaik nav neviena komentāra
Atstāj komentāru, un uzsāc diskusiju!

Blogs
Blogi tiek atjaunināti katras 5 minūtes