100 ÕHUSÕIDUKIT
66, Põlva, Eesti

....Möödunud sajandi viimaslel aastakümnel jõudsid lendamise probleemi lahandamise lävele ka prantslased ja inglased,kuid nemadki said tunda ebaõnnesumise kibedust.Prantuse ,,lennuduse isa'' insener Clemet Ader suutis ehitada oma lennukile küll jõuallika erimassiga 5 kg hobujõu kohta,kuid mõnekümneeetrisest hüpest rohkemat ei suutnud temagi lennuk.Ka inglise insenei Hiram Maximi lennuk jäi maa peale,kuigi tema aurumasin oli veelgi täislikum erimass 4,5 kg hj).Peamiseks põhjuseks aurumaisnatega lennukite ebaedus tuleb pidada jõuallika suurt massi,väikest võimsust ja tõsiseid puudujääke kere ja tiibade konstuktsioonis.Lennuvõimelise lennuki sünnile pidi paratamatult eelnema palude aerodünaamika valdkonda kuuluvate probleemide uurimine ja lahendamine.Nendega tegelesid möödunud sajandi lõpul mitmed teadlased ja asjahubilised konstruktorid.Üks esimesi ja viljakamaid lendamise saladuse uurijaid oli kahtlemata saksa insener Otto Lilienthal.Juba 1891.aastsst alates tegeles ta innukalt balansiirpurilennukite ehtiamise ja katetamisega,sooritades sadu meetreid pikki mäeveeulende.

1 näyttökertaa
 
Kommentit

Ei ole kommentteja vielä.
Jätä kommenttisi, aloita keskustelu!

Blogi
Blogit päivitetään joka 5 minuutti