AEG,MEHED,LENNUKID
66, Põlva, Εστονία

...Venemaal nagu mujagi maalimas nõuti 1911.a-st alates eksamil kolme lendu sulletud marsruudil pikkusega vähemalt 5 km ,kusjuures tuli sooritada kaks kaheksat ümber teineteisest 500 m kaugusel paikneva masti.Seejärel tuli lennata 5 km ja maanduda mite kaugemal kui 50 m ettenähtud kohast.õhus pööret rehes hoidsid vene kendurid kandepiinnad rangelt rõhtasendis,sest selle aja arusaama kohasett kardeti,lennuki kallutamisel napiks tiibade all õhku,mis teda üeval hoiab.Pärast eksmilendu oli Golantchikoval kõigepealt kavas demonstratsioonesinemine Riias 5.mail 1912 ning äärepealt oleks see lend jäänud ka viimaseks.Keegi hipodrooomi aia taga seisnud pietia peavaatajaist visks kaika maanuva lennuki propellerisse,mistõtti Golantchiova oli sunntud lennusuunda muutma.Selle tagajärg oii vastu aeda puruks sõideud lennuk ja vigastud lendurr.Paranenult sõitis Golantchikova Beriini,kus lootis lendurikarjääri jätkata.Sakas ja prantsue keelt valdav kena neiu võitis kohe Fokkeri südame.Ta sai temalt oma kästusse 100 hj Argus-mootoriga monoplaani ning 22.novembri 1912. ületas ta sellel sakslanna Molly Beese nimel oleva naiste kõrguslennu maailmarekordi,mis siis oli 850 m.Golantchikova saavutatud 2200 m oli parem ka Venemaa meeste rekodist.Uus maalimerekordi püstitamisel kulus tõusks pool tundi,maandumiseks 6,5 minutit.Onuks päikeselojanguni aega enam,tulnuks rekodkõgusele veel ehk mõnisada meetit lisaks.Ent lendur pidi ju mõtema ka sellele,et ta jõuaks valges maanududa.

 
Σχόλια

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια.
Πρόσθεσε ένα σχόλιο για να ξεκινήσεις τη συζήτηση!

Blog
Τα blogs ενημερώνονται κάθε 5 λεπτά