...Üheks esimeseks silmapaistvaks saavtuseks oli M.Gromovi ja
mehaanik Rodzevitši kolm päeva kestnud ringlend läbi paljude
Euroopa riikide.Selle 1926.aastal sooritatud lennu kogupikkus oli
umbes 7000 km.Järgmisel aastal läbis lendur Sestakov koos mehaanik
Fulfajeviga 10 päeva jooksul 22 000 km pikkuse marsruudi Moskvast
Tokiosse.Erakordselt mälestusväärseks kujunes 1934.aasta,millal
Põhja-Jäämeres sattus triivjää vangistusse aurik ,,Tšeljuškin.Laeva
küljekaared ei suutnud kuigi kaua vastu pidada rüsijää survele ming
13.veebruaril 1934vajuski Tšeljuškin''meresügavusse,jättes
jääväljale laagrisse ühtekokku 107 reisijat ja
meeskonnaliiget.Lähim inimasula asus enam kui 150 miili kaugusel
ning ainus vahend hädaliste päätmiseks oli lennuk.Meie kodumaa
igast nurgast ruttas kogenud lendureid jäävangistusse sattunuid
abistama.Esimesed lennukid jõudsid õnnetuskohale vähem kui kuu
ajaga ning uba 14.aprilli võidi Nõukogude valitususele ette kanda
jäävangist vabastute toimetamisest Kap-Welleni asulasse.Vaprate
polaarlendurite kangelastegu sai aga ajendiks Nõukogude Liidu
kangelase aunimetuse loomisesle.Esimesed kangelase kuldtähed
kinnitati lendurite
Kamanini,Vodopjanovi,Ljapidevski,Molokovi,Lavaneveski Slepnevi, ja
Doror'nini rinda.
Kommentaare veel ei ole.
Lisa kommentaar, ole esimene!