ALUSTAVAD KA EESTLASED:Kuigi eestlased on ise end
maarahvaks nimetanud,ei tarvitse me selles välja lugeda pelgu mere
ega õhu avaruste ees.Kõigist Vene keisririigi merekoolide
õpilastest moodustasid 13,3%.Putilovi tehas,mille laevaehitusharu
juhatas eesti soost insener Kontanin Tennisson,laskis 1911.a. suvel
vette hävitaja''Novik'',mis tegi sõjalaevade maailmareokordiks 36,2
sõlme.Säärane kiirus 65 km h ) oli tollal ka auto jaoks tubli
saavuus.Juba 1885.a.oli Venemaal ''Õuhulaevanduse
kaadrikomando''.Selle koosseisus oli eestlane Jüri Herman
katsetanud õhupalle,tegemaks kindlaks nende võimalusi nii luureks
kui ka sidepidamiseks.1898.a.püstitas ta Venemaa kestusrekordi 24
h) sfäärilise õhupalliga lendamises.Äärepealt oleks üks
1909.a.suvel sooritatud õhkutõus Hermanlle viimaseks jäänud:õhupall
kukkus alla ja sellel lennanuist sai kahv Palitsõn surma ning
krahvinna ja tema ise raskelt vigastada.1904.a.oli Herman ajakirja
'' Voxduhhoplavanje''asutajaid ning jäi selle toimetaja kohale
10-ks aastaks.Hiljem juhatas polkovnik Herman 1.lennuroodu,Vene
lennuväe kõige tähstamat,impeeiumi pealina Peterburi kaitsvat
allükssust.Ülevenemaaline Keiserliku Aeroklubi,mile liikmeks ka
Herman oli,asutati Peterburis 29.jaanuaril 1908.Klubi esiemese
presidendina tegutses Eestimaalt päriit ratsabäekindral Alexander
Wilhelm Andreas von Kaulbars.
Kommentaare veel ei ole.
Lisa kommentaar, ole esimene!