EESTI MERENDUSE 100 AASTAT
62, Põlva, Eesti

...1998.aastal ostis RAS Eedti Merelaevandus Nordstöm/ Thulini osa välja ning 2000.aastal läksid laevad Tallinki firamamärgi alla..2001.aastal kuututati vällja Estline'i pankrot ning firma lakkas olemast.Oli möödunud rohkem kui inimpõlv ajast,mil viimati puututi kokku turumajandusega.Selle aja jooksul muutunud ka tuumajanduse-maailm ise.Puudus igasugune kogemus asjaajamiseks ja tehti palju vigu,aga eks vigadest õpitakse kõig paremini.Algas RAS Eesti Merelaevanduse erastamisprotess.Firmal oli sel hetkl 48 laeva kandevõimega 453 651t ja keskmise vanusega 17,2 aastat,töötajaid oli 2361,neist ujuvkoosseisus 2100.Erastamiseks moodustati AS ESCO Holding.Algul oli Teede-ja - Sideministeeium laevanuduse erastamise vastu,sest ei suudetud nimetada Eesti Merelaevaduse võimalikku väärtust.Lõpuks lepiti kokku,et erastamine peab toimuma aktsiate müügi teel.8.augustil 1996.aastal kirjutas Postimees ,,Käimsoeva kaubalaevade uuendamise programmi kaudu on riigiaktsiaseltsni jõudnud juba kolm Hollandis ehtatud konteinerlaeva,neist seni viimane,Kalana,saabus muuga sadamasse hilinemisega eelmisel nädalal.Saabumas on veel kaks uut konteinerleava,samuti ehitatakse Eesi Merelaevandusele Hispaanias nelja suuremat ro-ro tüüpi kaubalaeva.'' veel samal kuul kuulultas Eesti Erstaisaegetuur välja ettevõtte erastamise..RAS Eesti Merelaevandus oli sel hetkel Eesti ettevõtete pingereas suuruselt neljndal kohal.Oktoobriks oil end registreerinud 19 firmat,kes asja vastu huvi tundsid,sealhulgas ESCO Holding.nagu ikka,oli esitatud mitmesuguseid ettepanekuid ja projajte,sealhulgas ka asjatundamatuid isegi petuskeeme.Lõpuks konkureeima  AS ESCO Holding ja OÜ Arbnele,mõlema taga grupp mõjukasid firmasid.OÜ Abonale loodi just Eesti Merelaevanduse erastamisel osalemiseks ning ta esindas konsortsiumi.kuhu kuulusid Hansa Investeerigute AS,Jin Shpping and Traspotation Limited jNomura International.See fiima oli osavõtjate seas kõige rikkam,laia haarde ja suurte kogemustega.Merelaevanduringkonnad aga kartsid,et nende eesmärk on erastada ka Läti ja Leedu laevastikud ning koondada Balti riikde merendus ühe tugeva,maailmas tuntud instttusiooni kätte,mis võib olematuks muuta kolme riigi laevanduse konkuentesivõime.ESCO seltskonda kuulus Norra laevafirma Tschudi /Eitzen ning mitu panka ja investeerimisgruppi.ESCO võitiski erastamise,kuis jäme ots läks Norrasse.RAS Eesti Merelaevanduse väärtuseks hinnati ligikaudu 200 miljonit dallart.1997.aastal jõudis senini suurim Eestis äbi viidud erastamisistehihing lõpuje.













































2 vaatamisi
 
Kommentaarid

Kommentaare veel ei ole.
Lisa kommentaar, ole esimene!

Päevikud
Päevikute uuendamine toimub iga 5 minuti tagant.